„Po vstupu GFF jsem se hodně naučil,“ říká Jakub Brada, CEO logistické firmy Bramartrans

Logistická firma Bramar působí v České republice od roku 2012. V posledních letech prošla zásadní proměnou. Specializuje se na sdílenou logistiku potravin ve všech teplotních režimech. Firma spolehlivě, rychle a kvalitně řeší požadavky výrobců potravin a získává náskok v implementaci nových technologií. Výsledkem je meziroční růst tržeb ve stovkách procent. Za rozvojem firmy stojí Jakub Brada, který má velké zkušenosti s korporátním světem. Dlouhá léta pracoval jako vedoucí oddělení dodavatelské kvality a strategického nákupu pro firmy jako Siemens Elektromotory, Promet Group nebo BeWooden. „Po 12 letech v korporátu jsem nutně potřeboval změnu. Hledal jsem, co by mě bavilo. Nejprve jsem začal s nastavováním procesů ve firmách včetně automatizace a digitalizace. Při hledání zákazníků jsem networkoval. Coby člen hospodářské komory jsem na jedné akci potkal svého známého, který zrovna řešil nějaký logistický problém. Bylo to pro něho trochu neřešitelné, zatímco mně připadalo, že ten problém má jednoduché řešení. Takže jsme se domluvili, že mu s tím pomůžu,“ vzpomíná Jakub Brada na své začátky v logistice. Nakonec se ukázalo, že logistický problém v kamarádově firmě byl přece jen složitější a chtělo to komplexnější přístup. Jakub musel zapojit svoji kreativitu a navrch přidat tvůrčí schopnosti. „Ale bavilo mě to. A to bylo to hlavní. Poznal jsem, že logistika je prima obor. Líbí se mi, že nabízí hodně prostoru ke zlepšení.“

Lídr v inovacích a technologiích

Po své prvotní zkušenosti s logistikou převzali Jakub Brada s kolegou Petrem Markem v roce 2018 logistickou společnost Bramar z Fryčovic na severní Moravě a pustili se do práce. Jedním z prvních kroků nových vlastníků bylo zavedení Enterprise Resource Planning. „Já jsem vzešel z korporátního světa, který má propracovaný systém řízení. To, co jsem se tam naučil, bylo, že k podnikatelskému úspěchu potřebujete mít své podnikání pod kontrolou,“ říká Jakub Brada. „Implementace ERP systému byla důležitá proto, že jsme integrovali většinu oblastí naší činnosti, jako jsou plánování, zásoby, nákup, prodej, marketing, finance, personalistika, do jednoho systému, abychom měli dobrý přehled o všech našich zdrojích. To nám umožnilo začít lépe plánovat budoucnost firmy.“ Firma získala nový impuls a jasné zaměření. „Začali jsme vlastně stavět technologickou firmu v logistice. Naším cílem nebylo stát se největší logistickou firmou, ale být lídrem v oblasti inovací a technologií.“

Přeprava potravin ve všech teplotních režimech

Bramar se pod vedením Jakuba Brady zaměřuje na přepravu potravin. Vlastní dopravní flotilu moderních nákladních vozů a operuje na páteřní trase Ostrava – Praha – Ostrava. Mezi jeho největší zákazníky patří Čerstvě utrženo, Scuk, Bon Lait, Faency Fries, Ollies nebo Beskydské uzeniny Chodura. „Převážíme potraviny ve všech teplotních režimech. Můžeme mrazit od nějakých -30 °C, chladit a topit až do 25 °C. Přesně, jak to naši zákazníci potřebují. Na naší páteřní trase se denně pohybuje 4 až 5 aut s tímto teplotním režimem. V součinnosti s chladírenskými cross-docky, což jsou speciální chladírenská překladiště, dokážeme doručit našim zákazníkům zboží do 24 hodin.“ Bramar zvládá rovněž kurýrní služby a umí zařídit i mezinárodní přepravu. „Zakládáme si na tom, že náklad dovezeme na místo určení vždy včas a v pořádku. V případě nepředvídatelných problémů máme kvalitní pojištění,“ vyjmenovává portfolio služeb Jakub Brada.

Nadstandardní péče o zákazníka

Bramar přistupuje k zákazníkům individuálně. „Do přepravy potravin vždy vstupuje velká spousta proměnných. Každý klient má individuální potřeby, které musíme znát, abychom mu nabídli lepší servis a větší přidanou hodnotu. Vybíráme si zákazníky, kteří mají dlouhodobý potenciál,“ prozrazuje Jakub Brada. Bramar je typickou firmou orientovanou na zákazníky, která se snaží poskytovat nejlepší zákaznickou podporu s nejlepší zákaznickou péčí. „V logistice je klíčová loajalita zákazníků. Proto jsme vymazlili náš zákaznický portál, aby patřil k nejlepším na trhu. Zákazníci u nás třeba mohou sledovat teploty v našich nákladových prostorech během přepravy,“ vysvětluje Brada. Tato vychytávka je možná proto, že všechna svá auta Bramar vybavuje teplotními senzory a telematikou umožňující odesílání, přijímání a ukládání dat. „Všechna data z přepravy můžeme promítnout přes náš ERP systém do zákaznické sekce. Naši zákazníci si tak mohou zkontrolovat, jak bylo s jejich potravinami zacházeno během přepravy,“ říká Brada. V létě 2021 vstoupila do firmy investiční skupina GFF, která s oblibou investuje do technologických firem. „Náš růst v té době dosahoval stovek procent a my už nestíhali dostatečně sledovat finanční data ani zpětnou vazbu od zákazníků nebo řidičů. Vstup GFF pro nás znamenal nové obchodní know-how i další posun v technologiích. Hodně jsem se toho naučil a naše konkurenceschopnost ještě více vzrostla.“

Martin Podoba, partner GFF

„Bramar pro nás není jen logistická firma. Je to firma, která přináší do logistiky nové technologie a nové nápady, které jsou schopné přinést zákazníkům velkou přidanou hodnotu. A to se nám na té investici vlastně líbilo nejvíce. Společně dnes hledáme cesty, jak celý byznys dále škálovat. Zavedli jsme direct sales, používáme digitalizovaný marketingový funnel, to vše dnes přispívá k růstu firmy. Samozřejmě jsme při vstupu do Bramaru přihlédli i k synergickým efektům v rámci GFF, protože do naší skupiny patří firmy jako Farmia Food, exkluzivní dodavatel aquaponických potravin na českém trhu.“